چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
پذیرش دانشجوی دکتری در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه براساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان طلاب برادر، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در مقطع دکتری رشته‌های اقتصاد اسلامی، جامعه‌شناسی فرهنگی، علوم قرآنی و مدیریت دولتی، دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نظر به اهمیت و ضرورت تربیت استادان و پژوهشگران متعهد و تأمین کادر هیئت علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی متعهد و کارآمد، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری براساس مجوز وزارت عتف از میان طلاب برادر، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در مقطع دکتری رشته‌های اقتصاد اسلامی، جامعه‌شناسی فرهنگی، علوم قرآنی و مدیریت دولتی دانشجو می‌پذیرد.

شرایط اختصاصی برای شرکت در آزمون دکتری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه شامل دارا بودن حداقل مدرک‌ کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در یکی از گرایش‌های علوم اقتصادی، علوم اجتماعی، علوم قرآنی و مدیریت که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد، است و دارندگان مدرک کارشناسی نیز می‌بایست مدرک سطح سه حوزه را اخذ کرده باشند و یا تا پایان شهریور ۱۴۰۳ موفق به اخذ آن شوند.

به علاوه داوطلبانی که پایان‌نامه آنها در سطح سه حوزه با موضوع مرتبط باشد و یا دارندگان سطح سه حوزه که سابقه آموزشی و پژوهشی مرتبط دارند ولی مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد مرتبط ندارند، می‌توانند در آزمون شرکت کنند اما در گزینش نهایی، در اولویت دوم پذیرش قرار دارند. هم‌چنین داوطلبان شاغل به تحصیل در صورت ارائه گواهی فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱/۶/۱۴۰۳ می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

داوطلبانی که مدرک دانشگاهی آنها از دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، دانشگاه شهید ﻣﻄﻬﺮی، دانشگاه قرآن و حدیث و دانشگاه امام صادق(ع) است می‌توانند در آزمون شرکت کنند، بدیهی است که پذیرش داوطلبان از دانشگاه‌های فوق‌الذکر منوط به اخذ مجوز پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از شورای گسترش آموزش عالی است.

این آزمون کتبی بوده و سؤالات به صورت تشریحی می‌باشد، سؤالات از منابع اعلام شده در دفترچه راهنما طرح شده و ۶۰ درصد از نمره کل را شامل می‌شود و آزمون نیز زیر نظر نماینده سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. مصاحبه علمی هم ۴۰ درصد آزمون کل را شامل می‌شود و بخشی از نمره مصاحبه علمی، به بررسی سوابق پژوهشی و بخشی دیگر پاسخ به سؤالات اساتید است.

شیوه پذیرش دانشجو در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با توجه به آیین نامه جدید پذیرش دانشجو در مراکز پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت اسـتادمحـوری عنوان شده است. در این روش دانشجو پس از شرکت در آزمون ورودی و پذیرش برای مصاحبه، می بایست از بین موضوعاتی که مشخص شده یک موضوع را به عنوان رساله دکتری انتخاب و در جلسه مصاحبه پیرامون آن بحث کند. استادی که این موضوع را پیشنهاد داده به عنوان استاد راهنما در جلسه مصاحبه حضور دارد. موضوعات به همراه نام اساتید در سایت پژوهشگاه بارگزاری خواهد شد.

ظرفیت پذیرش این آزمون حداکثر ۵ نفر برای هر رشته تحصیلی است و آزمون کتبی نیز روز جمعه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳ در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه واقع در پردیسان قم برگزار می‌شود.

داوطلبان برای ثبت‌نام و ارسال مدارک باید تا ۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ به آدرس https://rihu.ac.ir/fa/page/۲۷۶ مراجعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    1 0
    لینک خرابه
  • طلبه IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    1 0
    لینک باز نمیکنه
  • حجت بیگ زاده IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام برای جامعه شناسی فرهنگی یااقتصاد اسلامی ثبت نام می کنم .
  • روح الله IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    1 0
    با خواندن دعای امین الله تمام ابواب باز می شود
  • صادق پور IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    2 0
    عرض سلام لینک باز نمیشه
  • سینا IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    1 0
    جناب پروفسور ادوارد براون که خیابانی در مجاورت دانشگاه تهران بنام ایشان است کتب مختلفی از جمله تاریخ پزشکی اسلامی را تالیف کرده است.اما خود ایرانیان در مورد تاریخ و تمدن اسلامی و ایرانی ساکتند
    • صادق IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      1 0
      اوج درخشش تمدن اسلامی قرون چهارم و پنجم هجری یود(طبق نوشته استاد ذبیح الله صفا)اما اکنون هزارسال است که شعله های فروزان این تمدن رو بخاموشی است
    • پاسخ به صادق IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      0 0
      بر چه مبنی جناب صفا این نظر داده؟
  • سینا IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    1 0
    جدب استاد مطهری در دانشگاه تهران‌جالب است.زمانی گروه فلسفه دانشگاه نیاز به جذب استاد پیدا کرد مراتب به مرحوم فروزانفر ریاست دانشکده منعکس گردید.فروزانفر گروهی متشکل از مرحوم راشد اشتیانی و تنها را برای این امر معین کرد.این گروه اطلاعیه مبنی بر جدب استاد را در نشریات بچاپ رساند.تعدای متقاصی ثبت نام کردند سپس بمدت یک هفته صبح و بعد از طهر بصورت کتبی از متقاضیان ازمون بعمل امد بعد از تصحیح اوراق استاد مطهری با کسب بالاترین امتیاز جدب گروه فلسفه شد
    • رسول IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      1 0
      ایا حالا هم به همین رویه عمل می شود؟
    • صادق IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      امید است در حال حاضر نیز همین دقت در جدب اعصا هیات علمی دانشگاه بکار رود تا واقعا کسانی که از نظر علمی شایستگی دارند جدب شوند
  • آذر IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    1 0
    ..
  • سینا IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    2 0
    در قدیم افرادی که عمیقا به دانش علاقمند بودند و عالبا در کسوت اسناد در دانشگاها و مراکز تحقیقانی حضور داشتند بدنبال اخذ مدرک دکتری از دانشگاهای معتبر جهانی بودند اما حالا کسب مدرک بیشتر برای تفاخر و پرستیژ اجتماعی است تا کسب واقعی دانش به همین خاطرست که دکترای کیلویی باب شده
    • ما قبل تر IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      0 0
      "بدنبال اخذ مدرک دکتری از دانشگاهای معتبر جهانی" خب همون هم پرستیژجویی هست دیگه! یه خورده برو اون ورتر. مثلا رازی، ابوعلی سینا و ... اون وقت مدرکی و این بساط نبود، ولی علاقه رو ببین! حکمت، طب و ... چنان کار کردند که آثارشان همچنان در مراکز علمی سرآمد دنیا مورد توجه، احترام و استقبال هست، آنها دانش آموخته دانشگاههای غرب نبودند بلکه مولد علم بودند، پایگاه تولید علمشان همین ایران بود. آری اینان براستی شایسته مدیحه اند.